Door simpelweg een account aan te maken op Odoo, ben je een paar muisklikken verwijderd van het beheren van een eigen Odoo database. Nog even de basis configureren en hop, klaar is kees!
Maar is het nu daadwerkelijk zo eenvoudig? Betekent dit dan dat je als ondernemer Odoo zonder enige vorm van hulp moet implementeren?
Nee, uiteraard niet!
Het opzetten van een Odoo database is geen simpele opgave als je al jouw bedrijfsprocessen wil automatiseren en stroomlijnen. Om het maximale uit dit krachtige ERP systeem te halen, is het aangeraden om samen te werken met een officiële Odoo-partner of integrator zoals Squidco.
Hier zijn alvast drie belangrijke redenen waarom:
1. Expertise en Ervaring
Odoo is een uitgebreid Cloud platform met meer dan 30 modules. Elke module is specifiek ontworpen voor een concreet bedrijfsproces: CRM, boekhouding, voorraadbeheer, HR en zoveel meer. Een Odoo-integrator heeft diepgaande kennis en ervaring die nodig is om het systeem grondig te configureren naargelang de behoeften van jouw bedrijf.
Een integrator zorgt er ook voor dat deze implementatie soepel verloopt.
Het is van uiterst belang alle modules nauw met elkaar kunnen samenwerken, en dit gebeurt door goed doordachte configuratie. Met alle ervaringen, kunnen beste practices worden toegepast en veelvoorkomende valkuilen worden vermeden.
Een voorbeeld?
Als het gaat om accounting hebben we samen met Cobofisk meer dan 30 jaar ervaring, daarom durven we zeggen dat we met Squidco “Probably the best Odoo accountant in Belgium” zijn.
2. Maatwerk en Aanpassingen
Odoo heeft veel standaardfunctionaliteiten. Het vereist echter enige mate van maatwerk om alles goed met elkaar te laten samenwerken. Een Odoo-partner kan specifieke workflows optimaliseren en automatiseren of, indien gewenst, integraties met andere systemen in Odoo programmeren.
Wij hebben de technische expertise om nieuwe modules te ontwikkelen of bestaande modules aan te passen aan de specifieke behoeften van jouw bedrijf. Dit maatwerk zorgt ervoor dat jouw Odoo-omgeving volledig is afgestemd op de gewenste bedrijfsprocessen, wat de efficiëntie en productiviteit maximaliseert.
3. Training en Support
Een van de grootste uitdagingen bij de implementatie van nieuwe software is dat medewerkers moeten wennen aan het systeem. Daarom bieden wij talrijke trainingen aan, zodat uw team snel en productief kan werken met de Odoo software.
Uiteraard bieden we ook langdurige ondersteuning aan, waardoor je verzekerd bent van voortdurende hulp bij technische problemen, upgrades en verdere optimalisaties. Dit voorkomt dat je tegen onvoorziene problemen aanloopt of dat Odoo omgeving niet optimaal functioneert door gebrek aan kennis.
Conclusie
Door samen te werken met een Odoo-partner zoals Squido krijg je toegang tot expertise, maatwerk en support die je helpen om de volledige waarde uit je Odoo-implementatie te halen.
Bespaar tijd, vermijd fouten en ga aan de slag met een volledig uitgerust systeem, afgestemd op de behoeften van jouw bedrijf!